torstai 12. maaliskuuta 2015

OEM maalausrakenne

Miten OEM maalaus suoritetaan.
Auto tehtaissa kun korit ovat valmiita niin ne siirretään maalaamo puolelle missä ensinmäinen vaihe on upottaa auto ruosteen esto kylpyyn ja sitten niihin laitetaan sinkkipinta ja siitä ne menevät puhdistus kylpyyn jossa niitten pinnasta irrotetaan kaikki rasva ja pintaroskat ja siitä ne menevät pohjamaalin sekaan kylpemään johon on yhdistetty laitteisto joka antaa jatkuvasti sähkövirtaa runkoon jotta maali tarttuu jokaiseen pieneen koloon.
Kun pohjamaali on kuiva niin auton runko siirretään seuraavaan tarkastus pisteeseen missä se puhdistetaan ja hiotaan jotta pinta on varmasti puhdas.
Seuraavaksi autoon laitetaan filleri jotta vältettäisiin kaikki pieninmätkin möykyt ja pintavirheet.
Sitten kun filleri on kuiva niin pintaväri lisätään runkoon hellänä usvana että ehkäistään kaikki valumat ja pintavirheet ja sitten toiset koneet maalaa auton kertaalleen ylitse että kiiltävä ja valoa heiastava pinta onnistuisi ja sitten on lakan vuoro joka suojaa valolta/UV:säteily ja kaikelta lialta ja säältä ja kun nämä kaikki on tehty niin se menee taas kuivumaan uuniin. Lyhemmin sanottuna OEM maalauksessa vaaditaan ruosteen esto pinnoite ja sinkitys ja pohjamaali ja filleri ja pieniä hionta puhdistus hommia ja sitten pintaväri ja lakka. Kokonaisuudessaan kalvon paksuus on 200-150myytä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti